31. aug. 2010

Paraply photoshoot


Torsdag 26. August var vi ute å tok bilder av paraplyer. Bildene er tatt ikke langt fra skolen, de fleste i elven rett utenfenfor kantinen. Min Ide var å bruke refleksjon og bevegelse i vann, men også vind. Ett av bildene jeg tok kan du se øverst på bloggen (heddingen).


 På dette bilde ville jeg få frem paraplyens speilbilde i pytten under den. Bilde er redigert i redigeringsprogrammet i iPhoto. Håndtaket på paraplyen og speilbildet er satt i fokus. får å skape en sterkere effekt har jeg redigert kontrastene og skarpheten på bilde, i tillegg har jeg forsterket fargene.









 På dette bilde kan du tydelig se at jeg har forsterket kontrastene og gjort det som er mørkt mørkere og det som er lyst lysere. Linjer og interessepunktet oppe i venstre hjørnet (midten av paraplyen) er satt i fokus. 


Paraplyen på dette bilde kan minne om en blomst. Grunnen til dette er at paraplyen er i bevegelse, vinden vrenger den rundt. Bilde er tatt opp mot himmelen og får derfor paraplyen mer i fokus ettersom himmelen bak er hvit. Jeg har jobbet med å forsterke kontrastene og skyggene, i tillegg har jeg brukt et verktøy i iPhoto som heter eksponering, dette verktøyet får fargen på paraplyen til å se mer rosa enn lilla ut.

1 kommentar: