29. sep. 2010

Photoshoot og redigering i photoshop

Tirsdag 28. September gikk vi ut i et stort skur ikke langt fra skolen. Her tok vi en del bilder av hverandre. Kvaliteten på bildene ble kjempebra ettersom lyset og omgivelsene i skuret var helt fantastiske!

Her er noen bilder som jeg tok av Iris. Bildene er redigerte i photoshop.



Vi lærte også hvordan man redigerer hud og nyanser på mennesker i photoshop. For eksempel kan man retusjere bort urenheter på huden, gjøre tenner hvitere, forsterke glød og farge på huden osv. 

 Her er det orginale fotoet.
Og her er resultatet etter en overdreven redigering i photoshop. Jeg har redigert gløden på huden og i øynene. Bakgrunnen har jeg gjort mørkere for å få mere fokus på personen. Håret har jeg lysnet litt, og tennene har jeg gjort hvitere. Redskapene jeg har brukt i photoshop er: 

 
Doge tool brukte jeg når jeg lysnet håret, bleket tennene og gjorde øynene klarere.
Burn tool brukte jeg når jeg redigerte gløden i huden, og forsterket fargene i bakgrunnen.


Dette redskapet brukte jeg når jeg skulle retusjere urenheter i huden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar