14. des. 2010

Oppsummering av dette halvåret

Her kommer en liten oppsummering over hvordan jeg synes det har vert å jobbe i faget foto. Vi har hatt 5 timer med foto i uka dette halvåret, og på denne tiden har jeg lært utrolig mye innen foto.


Foto
Dette halvåret har jeg som sagt lært utrolig mye når det kommer til å ta bilder og hvordan man kan sette opp en komposisjon for et bilde. Jeg har oppdaget at jeg liker svært godt å ta bilder, og kommer garantert til å fortsette med det når dette halvåret er over. Vi har vert på ulike ekskursjoner med klassen og fotografert mye forskjellig. Jeg redigerer alle bildene jeg tar mer eller mindre. Redigeringsprogrammene jeg har brukt er Photoshop og Iphoto. Bildene må ikke nødvendigvis redigeres hver gang, men jeg gjør det fordi jeg liker å redigere bilder, og så lenge jeg ikke ødelegger bildet med redigeringen gjør det jo ikke så mye. Vi har alltid hatt noe å gjøre i faget, og det har ikke vert en kjedelig oppgave! 


Blogging
Når det kommer til bloggingen synes jeg at dette har vert en veldig god måte å dokumentere arbeidet vi har gjort. Jeg liker at alt arbeidet er på en plass som vi bestemmer over, dette gjør det lettere for oss å gå gjennom oppgavene og følge med på vår egen utvikling. Fellesbloggen har gjort det enklere for oss å gå innom de andre elevenes blogger for å få innspirasjon. Jeg har lært mye om blogging, design og hvordan man skriver innlegg. 


Arbeidsmetoder
Jeg er fornøyd med de arbeidsmetodene vi har hatt. Vi har vert på en del kunstmuseum og andre ekskursjoner, som sagt. Jeg er veldig fornøyd med dette halvåret! :-)     
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar